26 July 2017

සරාගී වැඩි නිසා රඟපෑම තහනම් වූ නිළියක් මෙන්න

සරාගී කම වැඩි වීම හේතුවෙන් නිළියකට රඟපෑම තහනම් කළා යැයි පැවසුවොත් එය විමතියට කරුණක්. එවැනි රඟපෑම තහනම් වූ නිළියක් ගැන පසුගියදා කාම්බෝජයෙන් අසන්නට ලැබුණා.

මෙසේ වාරණයට ලක්ව සිටින්නේ 24 හැවිරිදි ඩෙනී ක්වාන් (Denny Kwan) නමැති නිළියයි, අඟ පසඟ පෙනෙන ලෙස ඇඳුම් ඇඳීම සහ සරාගී ලෙසට ඡායාරූපවලට පෙනී සිටීම නිසා වසරක කාලයක් ඇයට රඟපෑම තහනම් කොට තිඛෙන බවයි වාර්තා වෙන්නේ. මේ තහනම පනවා ඇත්තේ කාම්බෝජයේ සංස්කෘතික හා ලලිත කලා අමාත්‍යාංශයේ විනය සභාවේ ක්‍රියාකාරීන් විසිනුයි.

මීට වසරකට පෙරද ඇයව විනය සභාවේ ක්‍රියාකාරීන් විසින් සංවරව ඇඳුම් ඇඳීම පිළිබඳව අධ්‍යයන පාඨමාලවකට යොමුකර තිබුණා. සංස්කෘතික හා ලලිත කලා අමාත්‍යංශයේ ප්‍රධාන උපදේශක Chamroeun Vantha ප්‍රකාශයක් නිකුත් කරමින් සඳහන් කර තිබුණේ, අපි ඇයට කිහිප වතාවකදීම දුවකට සේ අවවාද කළා, එසේම පසු ගිය මැයි මාසයේ සිට ඇය අප සමග ලිඛිත ගිවිසුමකට අත්සන් කර තිබුණා. නමුත් ඇය ඒ පොරොන්දුවට ගරු කිරීමට අපොහොසත් වුණා. ඒ නිසයි අපට මේ තීරණය ගන්න සිදු වුණේ. ඩෙනීට තමන්ට කැමැති ඕනෑම දෙයක් අඳින්න බැහැ. ඇය අපගේ සංස්කෘතික වටිනාකම්වලට ගරු කළ යුතුය.

කාම්බෝජියාවේ සිටින සියලූ කලාකරුවන් අමාත්‍යාංශයෙන් පනවා ඇති චර්යා ධර්මවලට යටත් විය යුතුයි. කලාකරුවන් ලෙස පෞද්ගලික ගරුත්වය සහ ජාතික අනන්‍යතාව රැක ගැනීම ඉතා වැදගත්. කිසිවකුටත් කාම්බෝජියානු සංස්කෘතිය හාස්‍යට ලක්වන පරිදි ක්‍රියා කළ නොහැකියි. නිතර පළ කරන සරාගී සෙල්ෆි ජායාරූප නිසාම කාම්බෝජයේ පමණක් නොව ලෝකය පුරාම ඇයට සිටින ෆේස් බුක් අනුගාමිකයින් (followers) සංඛ්‍යාව ලක්ෂ හතරකට ආසන්නයි. මේ සුරූපිනිය තමන්ගේ රූ සපුව ඔප් නංවා ගන්න ප්ලාස්ටික් සැත්කම් රැසක් කළ කෙනෙක්. ඒ වගේම සම සුදු කරගන්නත් ඇය විශාල වශයෙන් ප්‍රතිකර්ම කළ කෙනෙක් බව සඳහන්. මේ රඟපෑම් තහනම පිළිබඳව ඇය කාම්බෝජියානු පුවත්පතකට මෙසේ අදහස් දක්වා තිබුණා.

කාම්බෝජියාවේ බොහෝ සරාගී කලාකරුවන් ඉන්නවා. බොහෝ අය රංගනයේදී මටත් වඩා බොහෝ ශෘංගාරාත්මක ලෙස රඟපානව. විශේෂයෙන් සිප ගැනීමේ දර්ශන වලදී. මම කැමැති විදියට ඇඳුම් ඇඳීම මට ඇති අයිතියක්, මම කලාකාරියක් නිසා මගේ නිර්මාණවලට අනිවාර්යයෙන් සාධාරණයක් ඉටු කළ යුතුයි. ඒ වගේම මට ජනතාවගේ ආකර්ෂණය දිනා ගැනීම වැදගත්. මගේ රසිකයන් මගේ ඇඳුම් නිර්මාණ විලාසිතාවලට ප්‍රිය කළත් අපේ සංස්කෘතිය, කාම්බෝජියානු ජනතාවට, එය පිළිගත නොහැකියි. අතිශය සරාගී ඡායාරූප මගේ ෆේස් බුක් ගිණුමේ පළ නොකිරීමට මම හැම විටම උත්සහ කරනවා. මම මේ වාරණයෙන් කලබලයට පත් වෙන්නේ නෑ. නමුත් මගේ රුපලාවණ්‍ය කටයුතු සඳහා අධික මුදලක් වැය වෙනවා. මට රඟපාන්න බැරි වීම නිසා ඉදිරියේදී ඒ මුදල සොයා ගන්න එකනම් මට ප්‍රශ්නයක් වෙයි. අවසාන වශයෙන් කියන්න තියෙන්නේ වාරණය අවසන් වෙනකොට නම් මම තව තවත් සරාගී ශෘංගාරාත්මක නිළියක් වෙයි කියන එකයි.

No comments:

Post a Comment